Ultraperformant Porsche Centre opent in 2019 de deuren

23.04.2018

Kronos_Porsche_Centre_Louvain_La_Neuve_front

Ultraperformantie is de gemeenschappelijke noemer – van Porsche, D’Ieteren Immo en gedelegeerd bouwheer D+A Project – bij de realisatie van het Kronos Porsche Centre Louvain-la-Neuve te Mont-Saint-Guibert. Deze concessie zet maximaal in op hernieuwbare energie en is, net als het elektrisch Porsche-gamma, klaar voor de toekomst.

D’Ieteren Immo, de immotak van de Groep D’Ieteren, werkt volop de strategische ontplooiing uit van de officiële Porsche Centres. Hiervoor vertrouwt de groep opnieuw op hun gedelegeerd bouwheer, D+A Project, voor de realisatie van een derde Porsche Centre.

Na de recente openingen van het Porsche Centre in Paal en eerder al het Porsche Centre in Mechelen, wordt ook het nieuwste Centre vlakbij Louvain-La-Neuve gebouwd volgens de principes van het gedelegeerd bouwheerschap. U kent de gedelegeerd bestuurder, waarbij iemand het vertrouwen krijgt om een bedrijf te besturen. Het gedelegeerd bouwheerschap is vandaag minder gekend. Hierbij draagt de bouwheer zijn taken en risico’s van een bouwproject over aan zijn gedelegeerd bouwheer, om vanaf de vergunningsaanvraag tot de oplevering, alles gegarandeerd tot een goed einde te brengen.

De bouw van een Porsche Centre moet voldoen aan de hoogste, internationale normen op gebied van design, ergonomie, duurzaamheid en ecologie. De nieuwe concessie zet dan ook maximaal in op hernieuwbare energie, gebruikt de recentste technieken en minimaliseert zo de impact op de omgeving. Zo wordt bijvoorbeeld een glazen dak voorzien van transparante, fotovoltaïsche zonnepanelen. Doel is om op termijn 80 % van de verbruikte energie op de site zelf te produceren.

Het nieuwe Kronos Porsche Centre Louvain-la-Neuve zal de eerste concessie zijn die volledig is uitgerust om de huidige en toekomstige elektrische wagens van Porsche perfect te onthalen en om het gamma E-Hybrid verder te ontwikkelen. Zo worden ook de nodige ultrasnelle laadpalen geïnstalleerd zodat het Centre klaar is voor de 100% elektrische toekomst – de Missie E – gepland in 2019.

Het nieuwe gebouw werd ontworpen om de klant zo aangenaam en professioneel mogelijk te onthalen. De site omvat een showroom van 800 m2, uitgebreid met de fotovoltaïsche luifel die zorgt voor een overdekte parking van 500 m2, kantoorruimte voor de administratie en de dienst naverkoop, een ultramodern atelier van 900 m2 met rechtstreekse receptie, een stockageruimte inclusief een overdekte ruimte voor 46 wagens op het verdiep met een overdekte inrijhelling, een carwash,… In de hedendaagse showroom zullen klanten gebruik kunnen maken van een ontvangst-ruimte met een relax- en een werkzone zodat ze ter plaatse hun professionele bezigheden in alle discretie kunnen verder zetten.

De realisatie van deze site zal minder dan een jaar vragen. De werken zijn intussen gestart. Begin 2019 zullen de eerste klanten terecht kunnen in het ultramoderne gebouw. Dit future proof Porsche Centre is een mooi project voor alle betrokkenen. Bouwheer D’Ieteren Immo, architect Julien Barrere, studiebureau D+A Consult en aannemer Edibo worden via de gedelegeerd bouwheer, D+A Project, naadloos verenigd in één bouwteam. De ultraperformantie van het team is gegarandeerd dankzij o.a. de BIM-werkwijze (Building Information Modelling) en de samenwerking van alle partijen in één centraal planmodel.

Kronos Porsche Centre Louvain-la-Neuve komt in het ‘Axisparc’, Rue André Dumont 16 te Mont-Saint-Guibert.

Perscontact: Hans Gielis, D+A Project, 0477/23 64 81, hans.gielis@da.be